De gemeente Wassenaar is bereid om met Den Haag asielzoekers te ruilen voor statushouders. Bij die ruil zou de buurgemeente opvangplekken voor asielzoekers overnemen en zou Den Haag woningen voor statushouders uit het dorp bieden. Dat stelt de Wassenaarse wethouder Laurens van Doeveren (VVD) voor in het radioprogramma Spuigasten.