Ab de Ruiter is chauffeur bij HTM, het openbaar vervoerbedrijf van de Haagse regio. Hij is daarnaast ook een veteraan en werd in 1980 op 18-jarige leeftijd uitgezonden naar Libanon. Veteranendag betekent veel voor Ab: ‘Vriendschap, kameraadschap en waardering’, vertelt hij vanuit zijn plekje achter het stuur in de tram.