Nieuw Sociaal Contract gaat meedoen met de gemeenteraadsverkiezingen. De partij van Pieter Omtzigt verloor afgelopen jaar al haar zetels in de Tweede Kamer, maar hoopt lokaal nog wel voet aan grond te krijgen. De partij wordt lokaal geleid door Sam Chauthie.